La Fundació Alonso Quijano pren el testimoni de la Fundació Biblioteca Social

03-11-2021

Després d´uns mesos de reflexions, a la darrera reunió del Patronat del dia 6 d’octubre 2021 es va decidir cessar en les activitats abans de finals d´any.

Entenem que, després d´aquests més de set anys d’activitat i amb les diferents convocatòries del Premi “Biblioteca pública i compromís social”, s´han complert gran part dels seus objectius. Això ha sigut possible gràcies a l´estreta col·laboració amb el tercer sector social.

Las biblioteques públiques s’entenen, cada cop més, com un servei que contribueix a la cohesió social i, més enllà de la seva aportació cultural i educativa, la biblioteca es converteix en un instrument d´inclusió. . Som conscients que queda molt camí per fer i que les realitats socials varien i generen nous reptes a les biblioteques.

En aquest sentit podem dir, amb satisfacció, que hem arribat a un acord amb la Fundación Alonso Quijano (http://alonsoquijano.org/) per a que aquesta reforci la visió de “biblioteca social” en la seva estrategia.

Per la nostra part,  la pàgina web (http://fundacionbibliotecasocial.org/) es mantindrà oberta durant tres anys. Es podrà accedir als videos del sis projectes guanyadors i als dos fets per la mateixa Fundació:  “Crecer leyendo, por una biblioteca inclusiva desde la infancia”  i “Las bibliotecas que no cesan”, amb projectes realitzats en temps de Covid.

També es pot accedir al mapa de projectes socials de biblioteques i al tutorial “Fes el teu projecte” , i  a la memòria de tancament de la Fundació.

Agraïm la confiança amb nosaltres durant aquests anys; una confiança que estem convençuts seguirà amb la Fundación Alonso Quijano. Pel bé de les biblioteques públiques i pel seu important rol social, pel bé de la societat.

Estiguem on estiguem, seguirem treballant per la lectura i per les biblioteques públiques com a servei de cohesió social.