Premi anual “Biblioteca Pública i Compromís Social”

Cada any la Fundació ha convocat el Premi “Biblioteca pública i compromís social”.

D’acord amb els objectius de la Fundació, s´han premiat projectes de biblioteques públiques adreçats als sectors més vulnerables de la societat. El premi ha sigut un reconeixement a les iniciatives de les biblioteques públiques en l’àmbit social,  per donar-ne visibilitat, i potenciar-ne la realització.

Aquí pots accedir al Mapa de projectes de biblioteques públiques per a la inclusió social. Hi pots veure la descripció (en PDF) dels projectes guanyadors i finalistes.

Sisena edició.

Es convocà el 9 d´octubre de 2019. Es van acceptar els 10 projectes que es van rebre. El Premi va ser per a la Biblioteca de Soto del Real (Madrid) pel seu projecte “Te haré de la vida un cuento“. Aquí pots veure el Premi i el seu lliurament.

L´accèssit el va guanyar la biblioteca Municipal Ricardo León de Galapagar (Madrid) pel projecte “Más allá de los libros, más allá de las fronteras: la Biblioteca Ricardo León y los 17 ODS”

Aquí pots veure el Dictàmen del Jurat i les biblioteques finalistes. També els membres que integren el jurat.

Cinquena edició.

Es convocà el 8 d´octubre de 2018. Es van rebre 21 projectes i se n´van acceptar 19. El premi va ser  per a la Xarxa de Biblioteques de Lliria (Valencia) pel projecte “Biblioteca fàcil“. Aquí pots veure el video (7 min) del projecte.

L’accèssit per a la Red de Bibliotecas Municipales de Huesca pel projecte “Déjame que te cuente.

Aquí pots veure el Dictàmen del Jurat i les biblioteques finalistes.

La revista “Mi Biblioteca” va publicar un article sobre el Premi (n. 59)

Quarta edició.

Es convocà el 4 d´octubre de 2017. Es van rebre 11 projectes i se´n van acceptar  9. El premi va ser per a la Biblioteca de Purchena (Almeria) pel projecte “Biblioteca de acogida“. Aquí pots veure vídeo del projecte. L´accèssit per a la Biblioteca de Blanes pel projecte “Aixopluga´t“.

Dictàmen del Jurat amb les biblioteques finalistes i aquests són els membres que l´integren.

Un any després -maig 2019- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca de Purchena (Almeria)

La revista “Mi Biblioteca” va publicar un article sobre el Premi. (n. 56)

Tercera edició.

Es convocà el 7 d´octubre de 2016. Es van rebre 16 projectes i se´n van acceptar 12. El premi  va ser per la Biblioteca Eugenio Trias (Madrid) pel projecte “La lectura que da vida“. Aquí pots veure el lliurament del Premi i el video del projecte. L´accèssit per la Biblioteca Municipal de Lorca (Murcia) pel projecte “Nosotros te leemos

Aquí pots veure el  Dictàmen del Jurat amb les biblioteques finalistes.  Aquests són els membres del Jurat.

Un any després -maig 2018- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca Eugenio Trias (Madrid)

El dia 11 de setembre 2018 el Projecte va sortir a la televisió al Programa Página Dos de RTVE.

La revista “Mi Biblioteca” va publicar un article sobre el Premi. (n. 54)

Segona edició.

Es convocà el 7 de octubre de 2015. Es van rebre 31 projectes i se´n van acceptar 20. El premi va ser per la Biblioteca Luís Rei de Cambados. L´accèssit pel projecte “Juzbado libro abierto” de la Biblioteca Municipal de Juzbado (Salamanca). Aquí pots veure el lliurament del Premi realitzat el 25 d´abril 2016 a Cambados i el vídeo del projecte.

Aquí hi ha les Bases de la convocatòria i el dictàmen del Jurat amb les biblioteques finalistes.

Un any després -abril 2017- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca de Cambados.

Primera edició.

Es convocà el 9 d´octubre de 2014. S´hi van presentar 20 projectes. El premi va ser per la Biblioteca de Bon Pastor (Barcelona). L`accèssit per a la Biblioteca de Castropol (Asturies). Aquí l´entrega del Premi i el video del Projecte que l´ha obtingut.

Aquests són els membres del JuratPots veure aquí quines van ser les biblioteques finalistes i conèixer el dictàmen del jurat.

Un any després -juny 2016- aquesta és la valoració i l´impacte que ha tingut el Premi en la Biblioteca de Bon Pastor

La revista “Mi Biblioteca” va publicar un article sobre el Premi.