Biblioteca pública i tercer sector (Conca, Octubre 2014)

02-09-2014

‘Biblioteca pública y tercer sector’. Presentació de la Fundació a les “Jornadas Profesionales: TRANSFERENCIAS. Archivos y bibliotecas” organitzades per ANABAD. Conca 3-5 d’octubre de 2014.

Contingut de la presentació

Biblioteca pública i tercer sector

La presentació de la Fundació Biblioteca Social té per objectiu evidenciar l’important paper de les biblioteques públiques i la necessitat que portin a terme projectes i iniciatives dirigits a persones i col·lectius que viuen situacions de vulnerabilitat i de conflicte social.

El paper social de la biblioteca pública no és nou, però cada vegada adquireix més importància, quan constatem que Espanya és el segon país de la UE en pobresa infantil i que és a la cua dels països de l’OCDE en comprensió lectora.

Des de 2008 fins 2013 Espanya ha passat d’ocupar la posició 13 a la 27 en el “Índex de Desenvolupament Humà” (Salut, Educació i Igualtat) de l’ONU. Si el present ja és complex i difícil, el futur que es presagia pot ser encara més complicat.

La Fundació pretén aportar el seu gra de sorra en aquest entorn, animant les biblioteques públiques a incrementar i visualitzar la seva funció social.

S’expliquen els orígens de la Fundació, els seus objectius, actuacions a curt i mig termini i la composició del seu Patronat.

Presenta: Adela d’Alòs-Moner. Presidenta de la Fundació