Adhesió a la “Declaració de Lió sobre l’accés a la informació i al desenvolupament” (Agost 2014)

31-08-2014

La Fundació ha signat la ‘Declaració de Lió sobre l’Accés a la Informació i el Desenvolupament’ acordada en el marc de la 80a Conferència General de l’IFLA (Agost 2014). S’hi fa una crida als estats membres de les Nacions Unides perquè garanteixin l’accés a la informació i al coneixement, i a la disponibilitat de les tecnologies de la informació i les comunicacions per al desenvolupament sostenible i la millora la qualitat de vida de les persones.

La Declaració de Lió estableix clarament que l’accés a la informació facilita el desenvolupament permetent que les persones:

• Exercitin els seus drets civils, polítics, econòmics, socials i culturals
  • Aprenguin a aplicar i dur a terme les seves noves aptituds
  • Participin en la presa de decisions i en una societat civil activa
  • Crein solucions basades en la comunitat per assolir els seus objectius
  • Exigeixin la rendició de comptes, la transparència i el bon govern
  • Avaluïn el compliment dels compromisos públics i privats sobre el desenvolupament sostenible.

El document esmenta el rol dels intermediaris de la informació (biblioteques i arxius entre ells) i parla sobre aspectes com la llibertat d’accés, l’alfabetització universal, la democràcia i el desenvolupament sostenible.

Versió en espanyol i original en anglès.La importància de la Declaració de Lió explicada per INFOtecarios.