Projectes finalistes 4a ed. Premi “Biblioteca pública i compromís social”

16-02-2018

Per quart  any consecutiu la Fundació va convocar el Premi “Biblioteca pública i compromís social” que té per objectiu donar visibilitat als projectes que duen a terme les biblioteques públiques pels col.lectius més vulnerables. La convocatòria es va tancar el 15/12/2017.

En aquesta edició s´han rebut 11 projectes dels quals han estat acceptats 9.

Comunitats Autònomes: Andalusia (2)  Catalunya (2), Comunitat de Madrid (1), Comunitat Valenciana (1), Galicia (2), País Basc (1)

Àmbits o col·lectius: Discapacitat (4), Immigració i refugiats (4) Minories ètniques (3), Salut mental (3), Adolescència i joventut en risc d´exclusió (2) Âmbit penitenciari (1) Infància en risc d´exclusió (1), Gent gran (1), Pobreza (1)   Nota: Els projectes poden adreçar-se fins a tres col·lectius:

En data 16 de febrer el Jurat ha escollit els quatre projectes finalistes:

• “Aixopluga´t”. Biblioteca Comarcal de Blanes. Col·lectius: Adolescència i joventut en risc d´exclusió, Immigració i refugiats, Minories ètniques
  • “Biblioteca de acogida”. Biblioteca pública municipal “Gustavo Villapalos” de Purchena. Col·lectius: Adolescència i joventut en risc d´exclusió, Immigració i refugiats, Minories ètniques
  • “Ubik-baita: hacia una biblioteca inclusiva”. Ubik. Biblioteca de creación de Tabakalera (Donostia). Col·lectius: Persones grans, Pobresa, Salut mental
  • “Voluntariado cultural con chic@s para el fomento de la lectura”. Biblioteca pública municipal de Verin. Col·lectius: Infància en risc d´exclusió, Immigración i refugiats, Minories ètniques.

El resultat final el farem públic el 20 de març, com a data límit.

Aquests són els membres del Jurat del Premi. I aquestes les bases del premi.

Els millors projectes de les convocatòries anteriors els podeu trobar al Mapa de projectes per a la inclusió social.