Parlen de nosaltres

23-04-2015

“Aprovo la Fundació Biblioteca Social perquè penso que en temps de crisi s’estan creant més iniciatives per part de la societat civil. Es va presentar aquesta setmana passada. I bé, què és aquesta fundació? Aquesta Fundació el que intenta unir el tercer sector amb la biblioteca pública. L’objectiu és obrir les portes perquè les biblioteques públiques siguin més del que coneixem fins ara… que sigui un espai de cobertura i aixopluc per part d’aquests sectors més desprotegirts de la societat (els sense sostre, els immigrants, els sense papers, la gent gran, gent amb risc d’exclusió) que poden fer d’aquests espais uns llocs de trobada per pensar projectes, de reunió… I fins i tot, seguint iniciatives que es fan al nord d’Europa, i ara que estem en temps de crisi i aquest hivern s’ha demanat per exemple que no es pagués l’energia per la calefacció, doncs que sàpiguen que estan obertes fins les 22 h, que allà tenen calefacció i que hi poden ser. I aquesta fundació, la Fundació Biblioteca Social que s’acaba de presentar ara, el que fa és promocionar uns premis per tal d’incentivar aquestes iniciatives a la biblioteca pública, que s’obrin a tot, i que vagin més enllà d’allò que coneixem, prestatges amb llibres, i obrir-se a aquests sectors més desfavorits. Aprofitar espais i serveis i obrir-los a la informació i al coneixement, en definitiva.”http://www.tv3.cat/videos/5141534/Tertulia-del-200614-(part-2) (18’44”)