Vídeo “Te haré de la vida un cuento” Soto del Real.
6a ed. Premi “Biblioteca Pública i Compromís Social” (2019)

01-11-2020

Divendres 30 d´octubre de 2020 s´ha lliurat la 6a ed. del Premi “Biblioteca pública i compromís social” #PremioBiblioSocial a la Biblioteca Municipal Pedro de Lorenzo de de Soto del Real (Madrid) pel projecte “Te haré de la vida un cuento, dirigit a tres diferents col·lectius: persones grans, reclusos i infants amb capacitats diferents, en risc d´exclusió social.

El programa estén els serveis de la biblioteca a una part de la població que no hi pot accedir. Contribueix a reduir las desigualtats socials i educatives i a fomentar l´hàbit de la lectura i el diàleg.

El premi es va concedir al març 2020, abans del confinament.

En el mateix acte es va lliurar l´accéssit a la Biblioteca Municipal Ricardo León de Galapagar (Madrid) pel projecte “Más allá de los libros, más allá de las fronteras: la Biblioteca Ricardo León y los 17 ODS”. La Biblioteca ha decidit transferir el premi a una organització que treballi amb les ODS i les biblioteques i pugui replicar el projecte. Ho durà a terme replicarà la Fundació Musol.

Imatges del lliurament del Premi

A més dels bibliotecaris de les dues biblioteques – Juan Sobrino, Pablo Parra i Marina Cuervo- van intervenir: Juan Lobato i Almudena Sánchez,  alcalde i regidora de cultura de Soto del Real. Van participar-hi Alberto Gómez i Rosa María Encuentra, alcalde i regidora de cultura de Galapagar. El lliurament del Premi va ser a càrrec de la Presidenta de la Fundació.

Previ al lliurament del Premi els assistents van poder disfrutar d´una magnífica actuació musical duta a terme pel grup “Ad Libitum